Omschrijving:
Borstelloze DC-motor driver met hall sensor feedback. De unit heeft een mosfet eindtrap met een goed rendement en voldoet aan de huidige EMC-eisen. De driver kan gebruikt worden met 120° commutatie. Deze driver heeft een echte 4Q-vermogenstrap, wat het mogelijk maakt om regeneratief te remmen. Bij deze remmethode stijgt de voedingsspanning, maar de spanningsstijging kan worden geregeld met een remweerstand. Bij gebruik van batterijvoeding kan de remenergie terug naar de batterij worden geleid en is een remweerstand niet nodig. De unit heeft standaard digitale commando-ingangen zoals richting, rem, start/stop, uitschakelen en er zijn analoge ingangen voor snelheids- en stroomregeling. Een digitaal instelbare tweede snelheid (snelheid-2) is mogelijk om te activeren met digitale commando-ingang. De EM-347-48V heeft twee NPN-uitgangen voor storings- en overstroomindicatie. Sommige invoer- en uitvoerfuncties kunnen met parameters worden gewijzigd. Driver omvat overspanning, onderspanning en oververhittingsbeveiliging. Deze storingssituaties worden aangegeven met een storings-on-board LED. Overtemperatuur- en stroomlimietsituaties kunnen worden gereset met reset-ingang, reset-timer of door de analoge snelheidsregeling in te stellen op de waarde 0.
Er zijn twee besturingsopties voor snelheid. Directe besturing (open loop) stelt de motorspanning in verhouding tot de stuurspanning in zoals bij een standaard DC-motor. Gesloten lus maakt gebruik van hall-sensorfeedback voor snelheidsregeling. Deze modus biedt een goede snelheidsregeling. Start- en stophellingen werken in beide modi. Snelheidsaanpassingsbereik, toerentalbereik met gesloten lus en hellingen kunnen worden ingesteld met parameters. Analoge ingangen worden gefilterd zodat ze ook het PWM-signaal kunnen gebruiken voor het regelen van snelheid en stroom.
Instellingen kunnen digitaal worden gedaan met de EM-236 interface-eenheid of met het Emen-Tool lite-programma geïnstalleerd in de pc en de EM-268-adapterkabel. Parameters worden opgeslagen in niet-vluchtig geheugen van het apparaat. Deze interface-eenheid kan ook de stroom en het toerental van de motor bewaken. Indien nodig heeft het apparaat ook een optionele koelventilator beschikbaar, die kan worden aangestuurd met de daarvoor bestemde uitgang. Deze uitgang schakelt de ventilator in als de temperatuur boven de 65 graden komt.
Deze B-versie heeft een ingang voor uitschakelcontrole toegevoegd om de bestuurder in een modus met laag stroomverbruik te zetten en er is ook een Rs-485-poort toegevoegd voor Modbus-communicatie. B-versie heeft ook weinig nieuwe stopremmogelijkheden. In de “stoprem” -modus is de draad van de hele motor kortgesloten in de stopsituatie en het geeft een betere houdkracht zoals gewoonlijk. De andere speciale stopmodus is “stroom vasthouden”, dit genereert een zeer sterke vasthoudkracht.
Het apparaat kan in een DIN-railbasis worden geïnstalleerd en er zijn ook enkele behuizingsopties beschikbaar.